Jako osoba pověřená podle § 48 odst. 2 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí nabízí Centrum pomoci Střecha podle písm. d) uzavírání dohod o výkonu pěstounské péče, podle písm. e) zajištění příprav, provádění příprav a poskytování odborného poradenství a pomoci pěstounům a podle písm. f) poskytování výchovné a poradenské péče při výkonu pěstounské péče a sledování výkonu pěstounské péče.
Zajišťovat doprovázení pěstounů dětí v pěstounské péči - pomáhat rodinám vytvářet takové podmínky, aby dítě, které nemůže vyrůstat ve své biologické rodině, mohlo zdárně vyrůstat ve fungující pěstounské rodině. Pomoc vede ke stabilizaci náhradní rodiny a je prevencí nežádoucích jevů v rodině a selhávání náhradní rodinné péče. Vede k optimalizaci prostředí rodiny tak, aby dítě mohlo maximálně rozvinout a naplnit svůj individuální potenciál.
Při výkonu SPO pracovníci staví zájem dítěte na přední místo a vnímají ho jako respektovaného partnera při plánování výkonu SPO. Pracovníci Centra pomoci vždy zjišťují názor a potřeby dítěte a přispívají k jejich naplňování.
Základní cílovou skupinou jsou osoby pečující (pěstouni) a osoby v evidenci (tzv. pěstouni na přechodnou dobu) a dítě/děti svěřené do náhradní rodinné péče, dále další osoby blízké biologičtí rodiče, popř. širší rodina dítěte aktuálně na území Plzeňského kraje.
Do širší cílové skupiny patří rodiny s dětmi, které řeší výchovné nebo jiné problémy související s péčí o dítě nebo mají zájem se poradit nebo vzdělávat v oblastech výchovných, sociálních a jiných problémů souvisejících s péčí o dítě a jeho výchovu. Dále je naší povinností poskytnout pomoc každému dítěti, které o to požádá (§8 zákona o sociálně-právní ochraně dětí). Stejně tak rodinám, které mají uzavřenou dohodu s jinou organizací.
Pondělí | 8:00 - 18:00 |
---|---|
Úterý | 8:00 - 13:00 |
Středa | 8:00 - 18:00 |
Čtvrtek | 8:00 - 18:00 |
Pátek | 8:00 - 13:00 |
Každé rodině zajišťuje koordinaci služeb a doprovázení v rámci dohody klíčový pracovník.
Služby v terénní formě probíhají v prostředí osoby, které jsou služby poskytovány, a na němž se předem společně domluví.
Služba je poskytována na základě uzavření Dohody o výkonu pěstounské péče a podle stanoveného Individuálního plánu ochrany dítěte, který vydává místní OSPOD.
Osobní údaje uživatele jsou zpracovávány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění. Uživatel služby poskytne při podpisu Dohody o poskytování služeb písemný souhlas ke shromažďování, zpracování a uchovávání osobních údajů za účelem poskytování služby. Údaje jsou shromažďovány ve spisu uživatele služby, který vede pracovník Centra pomoci. Ten zajistí, aby k němu neměly přístup nepovolané osoby. Pracovník uživatele informuje, jaké údaje bude o něm shromažďovat a jak s nimi bude nakládáno. Uživatel má rovněž právo nahlédnout do spisu, jaké údaje se o něm shromažďují.
Centrum pomoci shromažďuje pouze takové osobní údaje, které jsou nezbytné pro stanovený účel a zpracovává je pouze po dobu poskytování sociální služby. Poté je archivuje na uzamykatelném místě. V případě jejich použití dbá na ochranu osobního života subjektu údajů a pokud možno s nimi nakládá anonymně.
Účelem, k němuž jsou v Centru pomoci osobní údaje zpracovávány, je poskytování sociální služby, resp. záznam jejího průběhu (záznamové listy, evidence podnětů a stížností, evidence odmítnutých zájemců apod.) a statistické zpracování údajů o službách poskytovaných Centrem pomoci. Pro statistické zpracování evidujeme tyto údaje: pohlaví, věk, cílová skupina, forma a délka poskytnuté konzultace, bydliště.
Stěžovat si na kvalitu poskytované služby, vyjádřit přání nebo podat připomínku ke změně konkrétní praxe může podat kterýkoliv uživatel sociální služby a to zcela beztrestně.
Stěžovat si je možné na pracovníka Centra pomoci, vedoucího Centra pomoci nebo na konkrétní praxi Centra pomoci. Stížnost na pracovníka řeší vedoucí, stížnost na vedoucího a praxi řeší ředitel Střediska. Ústní stížnost, je-li to v jeho kompetenci, řeší pracovník na místě. Není-li to v jeho kompetenci, postoupí ji vedoucímu.
Poskytovatel stížnost eviduje a řeší nejpozději do 14 dnů ode dne přijetí stížnosti. O výsledku, případně prodloužení lhůty vyřízení stížnosti, informuje poskytovatel stěžovatele osobně, telefonicky či emailem. U anonymních stížností výsledek řešení stížnosti poskytovatel zveřejňuje na informační vývěsce na adrese poskytovatele. Pro případ nespokojenosti s řešením ředitele Střediska je možné si stěžovat u zřizovatele (Salesiánská provincie Praha), nebo u ochránce lidských práv.
Adresa:
Revoluční 151/98, 312 00 Plzeň
Telefon:
377 266 953
Pondělí - Úterý: 08:00 - 11:45 12:45 - 18:30
Středa: 08:00 - 11:45 12:45 - 18:00
Čtvrtek: 08:00 - 11:45 12:45 - 19:00
Pátek: 08:00 - 11:45 12:45 - 17:30